piątek, 23 czerwca 2017

Orzeźwienie w upalne dni ? Wybierz smoothie!

Lato ruszyło na dobre, a pogoda dopisuje. Są tacy, którzy narzekają na upał my natomiast bardzo lubimy taką pogodę. Można spokojnie funkcjonować jeśli wiemy jak uprzyjemnić sobie czas spędzany na słońcu. Nic tak nie orzeźwia jak zimne napoje dlatego idealną propozycją na słoneczne dni jest smoothie J
Smoothie musi być przede wszystkim zimne i na bazie owoców tak by miało najlepszy smak. Jeżeli już decydujemy się na robienie go w całości od podstaw musimy mieć dostęp do świeżych owoców i miksera oraz lodu. Jest z tym trochę zachodu ale smak jest naprawdę dobry.
Druga opcja to zastosowanie gotowych mieszanek, które można kupić w tutaj http://wondercoffee.pl/12-smoothies
Są to ekstrakty owocowe wyłącznie naturalnych składników, dzięki któremu przygotujesz pyszne i orzeźwiające smoothies. Wystarczy zmiksować wybrany rodzaj smoothie z lodem i uzyskujesz ulubiony napój!
Nie zawiera szkodliwych dla zdrowia substancji, takich jak składników modyfikowanych genetycznie, wysokofruktozowego suropu kukurydzianego ani sztucznych barwników czy konserwantów.

Polecamy Wam Smoothie na upalne dni zarówno w pierwszej jak i w drugiej odsłonie J

wtorek, 13 czerwca 2017

Sztuki walki sposobem na zbędne kilogramy

Podstawowym czynnikiem, który wpływa na porzucanie aktywności przez początkujące osoby jest brak szybkich efektów i nuda podczas treningu. W początkowym etapie wszystko jest dla nas nowe i wciąga nas mniej lub bardziej jednak, w końcu przychodzi moment, w którym wpadamy w rutynę. Ten moment pozwala odróżnić pasjonatów danej dyscypliny czy aktywności od sezonowców. Oczywiście nie każdy musi uprawiać jakiś sport i poświęcać się mu bez reszty jednak jeśli mamy zaplanowany jakiś cel, którego ralizacja wymaga od nas wielu treningów i paru tygodni poświęceń to chyba fajniej wykonywać trening, który nas bawi ? 

W tym przypadku mam na myśli tylko osoby, które traktują aktywność jak narzędzie do wykonania zadania czyli w tym przypadku poprawy wyglądu sylwetki czy samopoczucia. Takie osoby bardziej traktują aktywność jak "coś do czego trzeba się zmusić", żeby nie powiedzieć "zło konieczne" :) dlatego tymbardziej istotne jest by nie znudzila im się po tygodniu treningów. 

Przyznacie chyba, że dla osoby, którą średnio to bawi codzienne treningi z np. Chodakowską (oczywiście nie mam nic przeciwko bo każda aktywność jest dobra) czy też na siłowni bądź bieganie prędzej czy później zacznie nudzić. Jeśli ktoś nie ma dużo motywacji będzie to jeden z powodów dla, któego zrezygnuje. Dlatego kiedy czujesz, że nadchodzi moment kryzysu, a Ty myślisz o porzuceniu aktywności spróbuj po prostu ją zmienić. 



W przypadku znudzenia zwykłymi aktywnościami polecam spróbować sztuk walki :) 

Dla wielu może to brzmieć przerażająco jednak nie ma się czym stresować. Oczywiście trening każdej sztuki walki to wyzwanie, które wymaga od nas wyjścia ze strefy komfortu i determinacji ale wiem z doświadczenia, że staysfakcja po każdym treningu jest dwa razy większa niż po zwyklym treningu. 

Co trenować ? 

Tutaj wybór należy do Was i zależy od Waszych osobistych preferencji do wyboru w każdym większym mieście mamy takie dyscypliny jak

- boks
- kickboxing
- karate
- judo 
- bjj
- aikido 
- techniki samoobrony 
- mma 

Oczywiście jest jeszcze parę innych ale o nich możecie poczytać decydując się na jakąś konkretną.
Ja osobiście polecam kicboxing bo sam go trenuje i uważam, że jest jedną z bardziej wymagających dyscyplin jeśli chodzi o trening ponieważ używamy zarówno rąk i nóg, a sama walka jest dość intensywna. 


W każdym razie decydując się na jakąs dyscypline poczytajmy o niej i wybierzmy dobrą dla siebie. Można też wybrać się na trening takiej, która chcemy sprawdzić. Większość sekcji oferuje pierwszy trening za darmo więc tracimy tylko nasz czas. 

Wątpliwości przed pierwszym treningiem : 

1. Pobiją mnie i zrobią mi krzywdę. 

Z reguły nowa osoba na treningu nie ma taryfy ulgowej ale bardziej jeśli chodzi o rozgrzewkę i trening wydolnościowy. Nikt na pierwszym treningu nie da Wam rękawic i każe się bić z inna osobą. Trening sztuk walki jest tak zbudowany ze 70% stanowi wyrabianie kondycji, techniki i rozgrzewka, a same sparingi to efekt finalny i stanowi małą część uprawiania sztuki walki. 

2. Nie dam rady kondycyjnie 

Pierwszy trening na pewno będzie dla Was szokiem, ale watro go przetrwać bo z każdym kolejnym będzie coraz lepiej. Z drugiej strony jeśli nie dacie rady również nikt nie będzie Was katował tylko raczej nowe osoby mają taryfę. 

3. Nie mam czasu i pieniędzy 

Treningi odbywają się z reguły dwa razy w tygodniu w godzinach popoludniowych, a miesiąc uczestnictwa w zajęciach jest tańszy niż większość karnetów na siłownie więc nie ma tutaj mowy o wielkich kosztach. 


Plusy treningu sztuk walki 

- lepsza kondycja i koorydnacja ruchowa
- zwiększona odporność na stres 
- umiejętność samoobrony 
- dyscyplina i systematyczność
- każdy trening jest inny i składa się z wielu różnych elementów dzięki czemu nie jest nudny
- niezwykła satysfacja z robionych przez nas postępów 



Reasumując sztuki walki moim zdaniem to najlepszy sposób na nudę treningową. Każdy trening oprócz tego, że składa się z elementów rozgrzewki to również trenujemy mięśnie i rozciągamy je. Poprawiamy swoją kondycję i wyrabiamy pewność siebie. Treningi różnią się od siebie więc nie ma mowy o klepaniu tego samego co wtorek i czwartek. Osobiście polecam każdemu i warto iśc na różne zajęcia by wybrać sport dla siebie. Oczywiście najważniejsze jest to, że taki trening spala 1500 do 1700 kcal więc jest świetnym sposobem na dodatowe kilogramy. Na sam koniec jeszcze dodam, że nie ma znaczenia jakiej jesteś płci ponieważ na wielu sekcjach jest tyle samo Pań co Panów :) 




A jak u Was trenujecie coś ? 

poniedziałek, 15 maja 2017

KETO PLACKI MOCY :)

Dzisiaj przepis z lekką wariacją na temat posiłków keto, oczywiście nie jesteśmy na tej diecie ale często inspirujemy się przepisami w tym stylu dodając, niektóre posiłko do jadłospisu. 

Ten przepis dość szybko zrodził się w mojej głowie :) Jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu, a przede wszytskim smaczny :) 



Składniki :

-200 g mięso wołowe (na tatar)
-2 jajka 
-poł awocado 
-pół pomidora 
-50 gr boczku 
-sól 
-pieprz
- olej kokosowy do smażenia okolo 20 gr

Przygotowanie :

Mięso wołowe formujemy w kształcie placka następnie smażymy na oleju kokosowym (wystarczy jakies 5-8 min. Następnie robimy dwa jajka sadzone i boczek. Całość układamy na gorącym placku następnie dajemy na to awocado i pomidora. Posypujemy pieprzem i solą dla smaku :) 


Całość szybka, smaczna i prosta u mnie często ląduje na śniadanie :) 

wtorek, 25 kwietnia 2017

"Czy wszystko gra?" - jak ważne są badania profilaktyczne.

„Czy wszystko gra?” to ogólnopolska kampania profilaktyczna, zainicjowana z myślą o wsparciu ludzi aktywnych na różnych frontach życia. Inicjatywa podjęta przez ogólnopolską sieć laboratoriów medycznych DIAGNOSTYKA ma na celu podniesienie poziomu świadomości znaczenia profilaktycznych badań laboratoryjnych dla zdrowego i spokojnego przechodzenia przez różne okresy aktywnego życia: rozwój zawodowy, opieka nad rodziną, praca z samym sobą.

O tym jak ważne są badania profilaktyczne tak wielu z nas zapomina, a przecież wyniki badań krwi to świetne źródło informacji o tym w jakim stanie jest nasz organizm. W wielu przypadkach badania są wykonywane dopiero w przypadku kiedy gorzej się poczujemy, a tak nie powinno być. Profilakcztyne badania powinny być wykonywane przynajmniej raz w roku tak by każdy z nas miał swój orgaznim pod kontrolą. Niestety winny temu jest także system, a dokładniej mówiąc badania okresowe, które każdy pracownik powinien przechodzic co jakiś czas. Z założenia ta kontrola powinna pokazać ogólny stan zdrowia pracownika wraz z badaniami krwi niestety w praktyce jest to tylko formalność i 3/4 osób spędza parę minut u lekarza tak by "podbił papier" 

Główne przyczyny unikania badań profilaktycznych :
- brak czasu 
- lenistwo 
- dobre smopoczucie (skoro dobrze sie czuje to po co się badać)
- wysoka cena kompleksowych badań
- problem z interpretacją otrzymanych wyników 
- ostatnie badania miały dobre wyniki więc po co się badać 

Leniwe i zabiegane osoby może skutecznie zmotywować od badań obniżona cena specjalnie na czas trwania akcji oraz duża liczba placówek(ponad 400) w których możemy wkonać badania. Widać to na mapce poniżej :



Wyszukiwarkę placówek znajdziecie - tutaj

Dzięki niej można wyszukać placówkę naprawdę blisko siebie i wyszukać taką, w której wykonamy badania bez konieczności stania w wielkich kolejkach i brania specjalnego dnia urlopu. 

Drugi pozytywny aspekt to cena. Kampania DIAGNOSTYKI "Czy wszystko gra?" skierowana jest zarówno dla kobiet jak i mężczyzn i dzieli się na parę pakietów. Między innymi pakiet OGÓLNO KOBIECY i SZCZEGÓLNIE KOBIECY więcej informacji o pakietach znajdziecie oczywiście na stronie internetowej natomiast my chcielibyśmy przybliżyć nieco informacji na temat pakietu ogólnego ponieważ taki zestaw badań naszym zadaniem powinna zrobić każda kobieta. 

Na każy z pakietów mamy rabat 50%, który można pobrac w postaci bonów dodatkowo korzystając z tej ulgi bierzemy udział w losowaniu specjalnej nagrody fundowanej przez organizatora całej profilaktycznej akcji.


Warto się przebadać ponieważ oprócz poznania naszego stanu zdrowia mamy szansę wygrać weekendowy pobyt w luksusowym 4 gwiazdkowym Medical Spa & Wellness Słoneczny Zdrój Hotel wraz z zabiegami idealnym dla naszego ciała takimi jak np: 

  • kąpiel kosmetyczna 20'
  • zabieg odmładzająco – liftingujący w zależności od potrzeb  60'-90'
  • ceremonia na ciało z peelingiem, maską i masażem relaksacyjnym 90'
  • aromatyczny masaż odprężający 30'

Wracając do samych badań naszym zdaniem obowiązkowo każda kobieta powinna wykonać pakiet ogólno kobiecy, w którym znajdzie się  15 badań profilaktycznych: morfologia krwi, OB, CRP,fibrynogen, D-dimer ilościowo, lipidogram, glukoza, ALT, GGTP, kreatynina, kwas moczowy, magnez, TSH, CA 125, CA 15-3 w specjalnej cenie 99 zł. Nieprawidłowe wyniki mogą być pierwszym sygnałem rozwoju niektórych chorób cywilizacyjnych np.: cukrzycy i miażdżycy, a także anemii oraz mogą być wskaźnikiem toczącego się stanu zapalnego, zaburzeń elektrolitowych i infekcji. Pozwalają również na ocenę ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia m.in. nadciśnienia, zawału mięśnia sercowego czy udaru mózgu. W pakiecie znajdują się także biochemiczne badania przesiewowe w kierunku markerów raka piersi, jajnika i jelita grubego oraz badania pomocne w ustaleniu przyczyn ogólnego osłabienia, nerwowości, nadpobudliwości i braku koncentracji.

Taki pakiet pozowoli poznać naprawdę dokładny obraz naszego stanu zdrowia, cena 99 zł jest bardzo atrakcyjna.

Po co jeszcze potrzebne nam jest badanie krwi

Oprócz oczywiście poznania stanu zdrowia warto zrobić badania krwi przed rozpoczęciem procesu odchudzania, budowania masy mięśniowej czy też rozpoczęcia treningów jakiejś dyscypliny na poziomie bardziej profesjonalnym. Często może stać się tak, że nie chudniemy pomimo treningów i diety albo nie budujemy masy mięśniowej w takim przypadku najlepiej się przepadać. Większość trenerów personalnych przed rozpoczęciem współpracy prosi nas o podstawowe badania krwi tak by mieli obraz stanu naszego organizmu. Także w przypadku trenowania na przykład sztuk walki potrzebujemy zgody lekarza sportowego, który między innymi będzie potrzebował aktualnych wyników badań krwi. 

Cała akcja "Czy wszystko gra?" z naszej strony ma duży plus i jesteśmy zagorzałymi zwolennikami ponieważ dobry stan zdrowia, profilaktyka i dobre sampoczucie to wartości najważniejsze i powinniśmy o to szczególnie dbać. 


poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Domowa siłownia cz.3 – wioślarz

Urządzając domową siłownie powinniśmy pamiętać o sprzęcie, który będzie przydatny do treningów rozgrzewkowych oraz cardio czy też interwałowych. Tak naprawdę możemy wszystkie te treningi wykonywać na jednym sprzęcie. Na większości siłowni służą do tego rowerki bądź orbitreki jednak naszym zdaniem najlepszy wybór do domowej siłowni to właśnie wioślarz.



            
Trenując na tym urządzeniu angażujemy około 80 % mięśni naszego ciała, a dzięki regulacji obciążenia możemy wykonywać rozgrzewkę jak również mocny trening siłowy czy też wytrzymałościowy. Dzięki temu jedno urządzenie pozwala nam na trening całego ciała. Trening na wioślarzu angażuje mięśnie :
- mięśnie naramienne
- mięśnie bicepsów
- mięśnie przedramion
- mięśnie boczne tułowia
- mięśnie brzucha
- mięsień pośladkowy i czterogłowy uda
- łydki

            Na co zwrócić uwagę kupując wioślarza ?

Najważniejsza będzie wygoda treningu ponieważ czasami możemy trenować dłuższe sesje nawet trzydziesto – czterdziesto minutowe dlatego wybierając wioślarza powinniśmy zwrócić uwagę na siedzisko i drążek. Siedzisko powinno być dobrze wyprofilowane, a drążek powinien pewnie leżeć w dłoniach. Kolejna sprawa to poziom regulacji obciążenia – tylko z takim systemem powinniśmy zakupić wioślarza ponieważ z czasem będziemy robić postępy i trzeba będzie zwiększać obciążenie. Oczywiście najważniejszym aspektem będzie cena ponieważ nikt nie chce przepłacać ani też kupować taniego sprzętu, który wkrótce się zepsuje dlatego moim zdaniem najlepszym wyjściem będzie Wioślarz BR 3010 - http://www.abcfitness.pl/sprzet-fitness-c5/wioslarze-c10/wioslarz-body-sculpture-gym-br-3010-p339 który jest dobrym wariantem jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny. Dodatkowym autem jest to, że po skończonym treningu możemy go złożyć by zajmował mniej miejsca.