piątek, 21 kwietnia 2017

Powrót do normalności po świątecznym folgowaniu :)

Święta zarówno Bożego Narodzenia jak i Wielkanocne w Polsce charakteryzują się przede wszystkim wyśmienitym jedzeniem. Jest to czas, na który każde z nas czeka z utęsknieniem, a także na swoje ulubione potrawy. Wybór jest ogromny ponieważ tradycyjnych polskich potraw jest bardzo wiele zarówno na słono jak i na słodko. Jedni są amatorami rolad, śledzi, klusek, sałatek inni natomiast ciast i placków. Nie da się jednak ukryć, że wszystkie te potrawy nie są do końca dietetyczne szczególnie przygotowane w tradycyjny sposób. Druga sprawa to ilość jaką spożywamy w święta też pozostawia wiele do życzenia :)




My uważamy, że wszystko jest dla ludzi i nie ma potrzeby w  święta odmawiać sobie niczego ważne tylko by jeść z umiarem. Można również sobie pozwolić na parę lampek wina, parę piw czy coś mocniejszego. Jeżeli tak naprawdę przez cały rok odżywiamy się zdrowo i trenujemy to te dwa świąteczne dni nie wpłyną na naszą sylwetkę jeśli odstąpimy od diety.



Święta nie są dla nas niczym nowym i bardzo dobrze wiemy jak cały proces przed i po świąteczny będzie wyglądać dlatego mamy dla Was parę zasad jak przygotować swój fit organizm do świąt i jak po świętach wrócić do normalności :

- jeśli przygotowujesz jedzenie na święta to postaraj się zrobić takie porcje by starczyły tylko na dwa świąteczne dni, nie ma nic gorszego niż dojadanie cały tydzień świątecznych potraw.

- szukaj inspiracji i porad jak przygotować potrawy w wersji bardziej light. Przydatne będą wszelkiego rodzaju sprawdzone witryny o tej tematyce jak na przykład http://www.fitwatch.pl

bezpośrednio po świętach zaplanuj powrót do treningów nie ma nic gorszego niż sytuacja kiedy święta trwają od piątku do poniedziałku, a my cały tydzień nie możemy się zebrać na siłownie bo święta nas rozleniwiły.

- aktywność w święta – oczywiście nie mówimy tutaj o treningach ale warto w trakcie dnia wybrać się na jakiś godzinny spacer.

- większość z nas po świętach odczuwa uczucie ciężkości i każdy myśli, że trochę przytył. W wielu przypadkach jest to prawda J Jednak jeśli ktoś nie szalał za bardzo z jedzeniem i alkoholem to może to być chwilowe rozepchanie jelit spowodowane innym jedzeniem oraz zgromadzoną wodą.  W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów przez parę dni po świętach.


Reasumując zdrowe święta to takie, które są z umiarem i odrobiną aktywności fizycznej, a posiłki przygotowane są tak by nikomu nie brakło ale też nic nie zostało.

czwartek, 6 kwietnia 2017

Catering Dietetyczny dla Wegetarian - nic prostrzego :)

Obecnie na rynku możemy znaleźć bardzo dużo firm oferujących catering dietetyczny, branża rozrosła się do tego stopnia, że w każdym większym mieście w Polsce możemy korzystać z takich usług. Oczywiście im większa konkurencja na rynku tym większe wymagania klientów tak więc decydując się na dany catering warto sprawdzić jak bardzo wyspecjalizowana jest jego oferta. 

Problem pojawia się w przypadku kiedy jesteśmy uczuleni na jakiś składnik w jedzeniu bądź nie jemy jakiegoś typu żywności ze względu na upodobania, przekonania, itp w takim przypadku musimy znaleźć taką firmę cateringową, która spełni nasze oczekiwania w 100 % by potem przy pierwszej dostawie uniknąć nieprzyjemności. 

Takie rozwiązania oferuje na przykład firma EatZone ,któej oferta oprócz tradycyjnych diet oferuje jeszcze trzy inne opcje "No Fish","VegEnjoy" oraz dietę bezglutenową. Dzięki temu wegetarianie i osoby uczulone na gluten również bedą mogły korzystać z ich oferty. 


VegEnjoy to dieta dla osób, które są wegetarianami ale dopuszczają w diecie produkty mleczne i jaja oraz miód. W menu można znaleźć bogactwo potraw pochodzenia roślinnego: warzyw, zbóż i owoców, z niewielkim dodatkiem produktów mlecznych i jaj.

Dieta podobnie jak inne w ofercie dostępna jest w paru wersjach kaloryczności w zależności od naszego zapotrzebowania.


Bezglutenowa dieta jest oczywiście dla osób uczulonych na gluten. Tak zbudowana dieta pozowoli Ci tracić na wadze i budować wymarzoną sylwetkę bez zbędnych dolegliwości związanych z Twoim uczuleniem na ten składnik żywieniowy. 



NoFish to propozycja dla osób, które nie koniecznie lubią smak ryb oraz owoców morza. Dieta skomponowana jest w ten sposób by pozyskać odżywcze składniki pochodzące od ryb z innych pokarmów.

Oczywiście oprócz tych czterech "gotowych" wariantów diet możemy prosić o dietę specjalnie ułożoną dla nas bez produktów, których nie lubimy także możliwości są naprawdę duże. 

Posiłki przygotowane są w bardzo estetycznej formie i wyglądają naprawdę apetycznie dlatego warto spróbować chociaż na jakiś okres próbny. 



Pamiętajcie, że czasy się zmienily i dzisiaj catering dietetyczny to fajne posiłki w ciekawej formie, a klient jest najważniejszy i jego upodobania. Czasy czterech posiłków bazujących na kurczaku, ryżu i warzywach chyba na dobre przeszły do lamusa. Decydując się na catering dietetyczny naprawę warto poświęcić kilkanaście minut na wybranie odpowiedniej firmy, która spełni w 100% nasze oczekiwania :) 

środa, 5 kwietnia 2017

Suplementy wspierające skuteczne odchudzanie – Młody Jęczmień

Proces odchudzania powinien przede wszystkim opierać się na zbilansowanej diecie i aktywności fizycznej jednak warto zwrócić uwagę na rynek suplementów diety które działają w rożny sposób wspomagając naszą walkę z nadprogramowymi kilogramami.


W dzisiejszych czasach mamy naprawę szeroki wybór suplementów diety wspomagających odchudzanie należy jednak zwrócić uwagę, że nie są to jakieś „cud tabletki” w stylu „jedz co chcesz i chudnij” tylko produkty wysokiej jakości odpowiednio przebadane i pochodzące z pewnych źródeł. Organizm tracący na wadze potrzebuje również dużej dawki witamin i minerałów oraz powinien być dobrze nawodniony suplementy pomagające to osiągnąć również znajdziemy na rynku. Istotne jest by pamiętać o tym, że takie środki musimy przyjmować codziennie i w dawkach określonych przez producenta tylko wtedy możemy spodziewać się oczekiwanych efektów.

Oprócz produktów działających w konkretnym celu możemy również znaleźć takie, które wpływają na nas organizm w różnych aspektach. Do takich produktów należy młody jęczmień, o którym ostatnio zrobiło się dość głośno ze względu na jego wiele pozytywnych właściwości.

Młody jęczmień jest znakomitym źródłem potasu, wapnia i magnezu, których zawiera wielokrotnie więcej niż zwykła pszenica. Te składniki są niezbędne do funkcjonowania każdego organizmu, a w szczególności takiego, który aktywnie uprawia sport bądź jest na jakiejś diecie redukcyjnej. W składzie zawiera również takie witaminy jak: C, E, B1, B2, B6, beta-karoten, kwas foliowy, potas, wapń, żelazo, magnez, mangan, cynk , krzem oraz selen. Ze względu na dużą ilość chlorofilu wpływa pozytywnie na detoksykacje organizmu, a duża zawartość błonnika wspiera perystaltykę jelit i pomaga utrzymywać prawidłową wagę.

Reasumując jest to produkt, który pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie i kondycję organizmu, a dzięki prostemu dawkowaniu (jedna łyżeczka proszku na 200 ml wody przed posiłkiem) bezproblemowo będzie mógł wspomagać nasz organizm.

sobota, 18 marca 2017

„Dieta Smart Food” - recenjza



Dzisiaj na blogu recenzje książki „Dieta Smart Food” zbiorowego  autorstwa Eliany Liotty, Piera Giuseppe oraz Lucilli Titta. Na wstępie należy zaznaczyć, że słowo dieta nie oznacza, że mamy do czynienia z poradnikiem w stylu „schudnij 10kg w miesiąc jedząc tylko kiszoną kapustę”, dieta w tytule tej pozycji oznacza styl odżywiania, który przyjmujemy na całe życie, a warto bo żywienie w niej opisane ma to życie znacznie wydłużyć i poprawić jego jakość! 


Czy wiedzieliście, że jedząc konkretne produkty możemy uaktywnić pewne geny, a inne uśpić? Np. uaktywnić gen młodości, a uśpić ten odpowiedzialny na procesy starzenia? Pewnie nie. Z tej książki dowiecie się dokładnie jak owy proces aktywacji/ uśpienia genów zachodzi . Dowiecie się tego na początku książki, tutaj należy się najbardziej skupić ponieważ sprawy genetyki nie są najprostsze, ale tutaj wyjaśnione w miarę prostym językiem.

Poniżej jedne z rysunków w książce:



Kolejna ciekawostka jaką znalazłam w tej lekturze: skąd wziął się gen odpowiedzialny za gromadzenie tłuszczu: otóż jako ludzie pierwotni często głodowaliśmy i natura wyposażyła nas w gen, który w skrajnych sytuacjach dłuższego postu nie pozwalał za bardzo spadać tkance tłuszczowej. Niestety ten gen działa do dziś, mimo, iż większość z nas ma codziennie dostęp do pełnej lodówki i uczucie głodu jest nam raczej obce. Dlatego możemy mieć problemy ze zrzuceniem nadprogramowych kilogramów. Wszystko w imię przetrwania jakie owy gen stara się nam zapewnić.

Książka oprócz problemu nadmiernych kilogramów porusza też temat starzenia się i długowieczności.Dowiadujemy się, że starzenie się jest skutkiem ubocznym działania pewnych genów, ale nie ma się co martwić ponieważ geny te da się wyciszyć za pomocą uwaga : POSTU, wygląda na to, że im mniej jemy tym lepiej się czujemy i dłużej żyjemy, ale nie martwcie się jest też ALTERNATYWA, bo wiadomo jedzenie to radość i nikomu nie uśmiecha się z niego rezygnować.
W książce wymienione są produkty, których spożywanie działa na nasze ciało podobnie jak post, czyli wycisza geny odpowiedzialne za gromadzenie tłuszczu i postępowanie procesów starzenie się organizmu.


  
W książce oprócz tych naukowych nowości znajdziemy także banalne prawdy znane każdej osobie, która chociażby liznęła tematu zdrowego odżywiania, czyli :unikanie złych tłuszczy i Fast foodów, cukru i postawienie na aktywność fizyczną jako sposób na długie życie w zdrowiu.

Jak starzenie się i gromadzenie tłuszczu są od siebie zależne? Ano tak, że jeżeli nie gromadzimy tłuszczu w tkance tłuszczowej  powstaje mniej hormonów i substancji zapalnych, które odpowiadają np. za powstawanie nowotworów. 

O ile początek książki wymaga pewnego skupienia to resztę czyta się lekko. Autorzy podają listę 30 produktów, których jedzenie powoduje podobne korzyści jak post, czyli spowalnia procesy starzenia i zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej.
W dalszej części książki znajdziecie tez rozdział „fakty i mity” o pewnych popularnych produktach oraz z rozdział podpowiadający jak komponować posiłki wg schematu smart food.

Żeby uchylić rąbka tajemnicy wśród produktów SMART FOOD znajdują się miedzy innymi: czosnek, kurkuma, jabłka, owoce leśne, orzechy . Powiecie, że banalne i ,że każdy zna te produkty i wie, że są zdrowe, ale co powiecie o radicchio czy kaki . Nie brzmi już tak znajomo prawda? Warto dowiedzieć się więcej i po to odsyłam was do lektury :)

sobota, 4 marca 2017

Nie wiesz jak zacząć ? Zapytaj Trenera

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z treningiem siłowym czy też bieganiem , cross fitem bądź odchudzaniem nie wie jak się zabrać do tego przedsięwzięcia. Oczywiście pomocą służy literatura fachowa i Internet jednak część osób nie ma tyle samozaparcia by wszystko robić samemu. W takim przypadku warto skorzystać z porad i usług trenera personalnego.

Kiedyś usługi trenerów kojarzyły nam się tylko z gwiazdami filmowymi, sportowcami czy tez znanymi osobami, teraz właściwie każdy może sobie pozwolić na konsultacje z trenerem personalnym. Właściwie w każdym większym mieście możemy wybrać spośród paru ofert. Najłatwiej będzie skorzystać z wyszukiwarki za pomocą, której możemy znaleźć trenera najbliżej swojego miejsca zamieszkania taką wyszukiwarkę znajdziecie tutaj www.sport-ekspert.pl .



 Za jej pomocą możemy wyszukać usługi trenerów jak najbliżej naszego miejsca zamieszkania dodatkowo warto zwrócić uwagę, że możemy wyszukiwać trenera według interesujących nas kategorii. Jest ich bardzo wiele zaczynając od klasycznego fitness poprzez mięśnie brzucha, basen, samoobronę, bieganie, kulturystykę, taniec i wiele innych. Każdy na pewno znajdzie trenera odpowiedniego dla siebie. Moim zdaniem trener personalny to dobre rozwiązanie dla osób leniwych oraz takich, którym brak motywacji przynajmniej w początkowym okresie. Taka osoba skutecznie nas zmotywuje oraz doradzi. Jeżeli od jakiegoś czasu trenujemy jakaś dyscyplinę i nie jesteśmy do końca przekonani czy wszystko robimy dobrze oraz efekty nie są zadowalające to również powinniśmy skonsultować to z trenerem. W wielu przypadkach dwie trzy konsultacje pozwolą znacznie poprawić nasze błędy zarówno treningowe jaki i żywieniowe oraz poprawić efektywność naszych treningów. Reasumując obecnie rynek jest bardzo bogaty w tego typu usługi i ceny za godzinę konsultacji są dość przystępne wieć warto choć raz z ciekawości skorzystać z wspólnego treningu z trenerem, a kto wie może będziemy stale korzystać z tego typu pomocy.